Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Het Verzekeringspunt Bedrijvig in verzekeringen

PDF Versie

Saskia Mannaerts en Wendy Van Dijck staan hun mannetje in de verzekeringswereld. Beide bedrijvige onderneemsters runnen Het Verzekeringspunt. “Naast particulieren zijn ook zelfstandigen en kmo-bedrijfsleiders bij ons kind aan huis. Zij zien ons als vertrouwenspersonen omdat we hen deskundig begeleiden en volledig ontzorgen.”

“Het Verzekeringspunt is een onafhankelijk verzekeringsmakelaar”, opent Saskia Mannaerts. “We werken uitsluitend samen met degelijke en betrouwbare maatschappijen erkend door het FSMA. Dankzij onze onafhankelijkheid kunnen wij een waaier van producten aanbieden, waarbij we voor de klant altijd zoeken naar de beste oplossing tegen de beste prijs.”

Op-en-top maatwerk

Een zelfstandige of kmo’er gaat risico’s niet uit de weg. Ze horen nu eenmaal bij het ondernemerschap. Toch kunnen sommige risico’s de continuïteit van je onderneming sterk beïnvloeden. Welke risico’s dat voor jouw bedrijf zijn, hangt af van de omvang en de sector waarin je actief bent. “Daarom levert Het Verzekeringspunt op-en-top maatwerk”, onderstreept medezaakvoerster Wendy Van Dijck. “Dus niet een standaardpolis, wel een contract met specifieke waarborgen die voor de klant in kwestie van belang zijn. Wij leggen ook de focus op verzekeringsproducten die voor een ondernemer van betekenis zijn. Zo stel ik d’office een onafhankelijke rechtsbijstandverzekering voor die de klant volledig ontzorgt. Uiteraard is iedereen vrij om een dergelijke bescherming te onderschrijven of niet. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee!”

Helemaal digitaal

Verzekeringsmakelaars gaan een zonnige toekomst tegemoet, op voorwaarde dat ze maximaal gebruikmaken van digitale tools om hun klanten nog beter van dienst te zijn en om de uitdagingen van morgen de baas te kunnen. Saskia: “Ook Het Verzekeringspunt is op de digitale trein gesprongen. We hebben ons kantoor volledig gedigitaliseerd en werken bovendien met een handige app. Daarmee kunnen onze klanten al hun polissen raadplegen, een schadegeval melden, contracten op een eenvoudige manier ondertekenen, vragen stellen en gepersonaliseerd advies van ons ontvangen. Op onze website kan je dan weer allerlei documenten downloaden, een offerte aanvragen, premies voor hospitalisatie- en tandverzekeringen berekenen en zoveel meer.”

Eens klant, altijd klant

Mooie bonus: Wendy staat niet enkel bekend als een prima verzekeraar, maar ook als een uitstekend netwerkster. En dat legt haar geen windeieren. “Ik vind het belangrijk om in connectie te staan met de klant”, merkt ze op. “Mijn manier van werken is hoogstpersoonlijk. Een nieuwe klant bezoek ik altijd ter plaatse om zijn noden en behoeften zorgvuldig in kaart te brengen. Welke doelstellingen heeft hij met zijn bedrijf en privéleven, wat wil hij bereiken met zijn verzekeringen, wat vindt hij belangrijk en niet belangrijk? Ik neem zijn bestaand verzekeringsdossier onder de loep, ga na of dit voldoende gedekt is, bekijk op welke manier hij kan besparen en werk een beter voorstel uit.” Eens een klant, altijd een klant? “Zo kan je het wel stellen”, lacht Wendy. “Onze klanten-ondernemers zijn vol lof over de kwaliteit die wij aanbieden en over onze continue bereikbaarheid. Ze waarderen het ook enorm dat we bij hen langsgaan. Dat doen wij minstens een keer per jaar om de vinger aan de pols te houden. Vaak vangen we dan signalen op van een gewijzigde situatie. Denk aan een uitbreiding van de bedrijfsruimte of een partnership met een andere onderneming. Zo een check-up is waardevol voor de optimalisatie en realisatie van alle risico’s. Efficiëntie en persoonlijk contact met de klant zijn twee speerpunten van onze forse groei.”

  • Saskia Mannaerts & Wendy Van Dijck - Het Verzekeringspunt
  • Broechemlei 24 bus 11 - 2520 Ranst
  • 03 475 92 75

    03 290 88 63

  • www.hetverzekeringspunt.be